پیشرفت روزافزون دانش و تکنولوژی و تغییر ذائقه گردشگران داخلی و خارجی، این نیاز را در مقاصد گردشگری به وجود آورده تا نگاهی نوآورانه به این صنعت داشته و بازتعریف در تعاریف و راهبردهای گردشگری داشته باشند.
نگاهی مبتنی بر تغییرات اقلیمی، پیشرفتهای تکنولوژی، تغییر سبک زندگی و مهمتر از همه تغییر خواست گردشگران در دنیایی با هزاران هزار مقصد جذاب و جدید که گردشگر امروز را به سمت و سوی مقاصد برتر سوق میدهد.
خیلی از جاذبههای گردشگری جذاب در ۲ دهه پیش، امروز خریداری ندارند! سطح انتظارات گردشگران تغییر کرده، نیازها و خواستهها متفاوت شده، روشهای خرید و انتخاب محصولات و خدمات، روشهای تبلیغات و بازاریابی و…
حالا سوال اینجاست، برای بازتعریف جدید، نگاهمان باید به حال باشد یا آینده؟ و جواب صحیح این است که باید مقصد را برای آینده بازتعریف کنیم. چرا که تا به خودمان بیاییم زمان حال از دست رفته و باز هم انتظارات تغییر کرده و خدمات ما دیگر مزیت رقابتی امروز را ندارند! بیایید نگاهمان به آینده باشد، برای آینده خودمان را آماده بسازیم و با نگاه به آینده، صنعت گردشگری را باز تعریف کنیم.
گردشگران آینده چه می خواهند؟ پاسخ خود را در بخش نظرات همین مطلب از سایت طرح مرجان کیش با ما به اشتراک بگذارید.