تقویت ارتباطات بین المللی صنعت پخش در نمایشگاه کیش

تقویت ارتباطات بین المللی صنعت پخش در نمایشگاه کیش

انجمن ملی صنعت پخش ایران برای موفقیت اعضای خود در بازار رقابتی و تبدیل شدن انجمن به یکی از بزرگ ترین نهادهای غیر دولتی، رویکردی فعال در زمینه افزایش سطح دانش حرفه ای و استفاده از پژوهش های علمی دارد، بدیهی است تعامل با تمام بازیگران تاثیرگذار این عرصه در رخدادی ملی به تحقق این اهداف و چشم اندازها کمک شایانی خواهد نمود.

این انجمن طی سنوات گذشته با برنامه‌ریزی دقیق و اتخاذ استراتژی‌های مناسب تبدیل به یکی از موثرترین و کلیدی‌ترین NGO های کشور گردیده و نقش بزرگی در یکی از حساس‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور ایفا نموده است. این انجمن در راستای ماموریت‌های ذاتی خود و با هدف توسعه صنعت پخش کشور و ارتقای ارزش آفرینی اقتصادی نسبت به برگزاری کنفرانس و نمایشگاه صنعت پخش در طی پنج دوره اقدام نموده که منجر به کسب دستاوردهای قابل توجه در این حوزه استراتژیک شده است.

در ادوار گذشته، این کنفرانس با برگزاری سخنرانی‌های موثر و کارگاه‌های آموزشی کاربردی و همچنین نمایشگاه جانبی معرفی توانمندی‌های صنعت پخش همراه بوده و علاوه بر طرح مباجث روز این صنعت، آخرین راهکار رفع نیازهای فعالان این صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

دکتر شیروانی دبیر انجمن ملی صنعت پخش در نشست خبری بر ضرورت مطالبه‌گری در صنعت پخش تاکید کرد و گفت: بخش اول مشکلات صنعت پخش مربوط به ساختار داخلی شرکت‌ها نظیر مشکلات مربوط به نیروی انسانی و مالی و… است اما بخش دوم مربوط به قوانین، دستورالعمل‌ها و تصمیمات دولت است که در بسیاری از موارد تصمیمات مقطعی و نسنجیده مشکلات بخش اول را نیز تشدید می‌کند. لذا باید با مطالبه‌گری و تعامل نزدیک تر با دولت و مجلس، مشکلات صنعت پخش را کاهش داد.

 تقویت ارتباطات بین المللی در صنعت پخش

به گفته وی تشکیل پاویون‌های بین‌المللی با همکاری اتاق‌های بازرگانی مشترک، سازمان توسعه تجارت و سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، دعوت از شرکت‌های بین‌المللی معتبر تولیدکننده و تأمین کننده تجهیزات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، لجستیکی صنعت پخش، دعوت از هیأت‌های تجاری بین‌المللی با همکاری وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور و سفارتخانه‌های مقیم جهت حضور هیأت‌های تجاری و بازدید از رویداد، تشکیل زون صادرات در نمایشگاه و ارائه آخرین دستاوردهای شرکت‌های داخلی با دعوت از تجار و بازرگانان بین‌المللی به ویژه کشورهای همجوار از جمله کشورهای حوزه خلیج‌فارس و Cis و برنامه‌ریزی عقد تفاهم‌نامه و قراردادهای همکاری و فروش محصولات صادراتی نیز بخش دیگری از فعالیت های این کنفرانس برای مشارکت کنندگان است.

شیروانی در خاتمه افزود: وی ایجاد پاویون تخصصی استان البرز درششمین نمایشگاه بین المللی صنعت پخش در جزیره کیش را  اقدامی مهم در تقویت تعامل میان فعالان اقتصادی استان البرز عنوان کرد.

وی یادآور شد: مرکز نمایشگاه‌های بین المللی کیش در سه سالن به مساحت ٢١٠٠٠ متر مربع در مجاورت فرودگاه بین المللی کیش واقع شده است. از این مکان برای برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ و برگزاری چند نمایشگاه همزمان استفاده می‌گردد. مکان دیگری که برای برگزاری نمایشگاه‌های کوچک استفاده می‌شود سالن تالار شهر می‌باشد که در مرکز شهر واقع گردیده است. مرکز نمایشگاه‌های بین المللی کیش هر ساله میزبان چندین نمایشگاه تخصصی در سطح ملی و بین المللی می‌باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *