همه چیز درباره جشنواره، اهداف و انواع آن

کیش جشنواره

جشنواره چیست؟

جشنواره‌ها بزرگتر از جشن‌های زندگی و پر از هیجان‌های مختلف هستند. جشنواره‌ها در فواصل منظم رخ می‌دهند و به شکستن یکنواختی زندگی کمک می‌کنند. علاوه بر این، به شما این فرصت را می‌دهند که چیزهای کوچک و بزرگ زندگی را جشن بگیرید.

جشنواره ها حامل صلح و شادی در جوامع هستند. همه ملل جهان جشنواره های مذهبی و فرهنگی خاصی دارند. فصل‌هایی که تجربه می‌کنیم نیز با عنوان جشنواره‌های فصلی جشن گرفته می‌شوند که در مناطق‌ها متفاوت هستند. اعیاد مذهبی در سرتاسر جهان یکی از مشهورترین جشن‌ها هستند. برخی از برجسته‌ترین جشنواره های مذهبی با اسامی دیوالی، عید فطر، کریسمس، گورو ناناک جایانتی، هولی و بسیاری دیگر شناخته می‌شوند. دیوالی و هولی برجسته‌ترین جشن‌های دین هندو هستند که بسیار رنگارنگ و پر از نور می‌باشند.

جشنواره چیست در کیش

 

اهمیت جشنواره ها

جشنواره ها بسیار مهم هستند و باعث می‌شوند تفاوت‌های فرهنگی و مذهبی خود را فراموش کنید. مردم متحد می‌شوند و تنها برای جشن و شادی گرد‌هم می‌آیند. به غیر از آن، جشنواره‌ها به ما کمک می‌کنند تا فرهنگ و مذهب خود را بپذیریم و در شکستن یکنواختی زندگی بسیار کمک کننده هستند.

علاوه بر این، مردم مشتاقانه منتظر جشنواره‌های سراسر سال هستند. جشنواره‌ها باعث شادی می‌شوند و به مردم شادی وصف ناپذیری می‌دهند که مشتاقانه منتظر آن هستند. به طور خلاصه، جشنواره‌ها زندگی ما را پر از رنگ و شور می‌کنند. هر سال ما را به هم نزدیکتر می‌کنند و هرگونه احساس نفرت جمعی را از بین می‌برند. علاوه بر این، پیوندهای جامعه را محکم می‌کنند و کینه‌توزی را از دل مردم را دور می‌کنند. بنابراین، جشنواره ها باید با اشتیاق برگزار شوند. جشنواره‌ها روزهای ویژه‌ای برای جشن گرفتن سنت، فرهنگ و میراث، با شادی، صلح و هماهنگی هستند. توصیه می‌شود که لحظات جشن را به طور کامل زندگی کنید چون نقش مهمی در زندگی اجتماعی ما دارند. شور و شعفی که در طول جشنواره دارید وصف نشدنی است. و چند ساعت، حتی چند روزی پر از شادی و هیجان خواهید بود. جشنواره‌ها درسطح بین‌المللی به ارتقاء همبستگی در جامعه کمک می‌کنند. آشنایی با فرهنگ‌ ‌کشورها، ‌جوامع مختلف، همگی کمک بزرگی به فهم دیگران هستند. همچنین برای حفظ و تقویت سنت‌های بومی، گسترش میراث فرهنگی اقوام، حفظ و قبول ارزش‌های اقوام و جوامع مختلف جهان می‌باشند.

 

تمامی جشنواره‌هایی که درسراسر جهان برپا می‌شوند، باعث ایجاد همبستگی و وحدت اجتماعی، پاسخگویی به نیازهای روانشناختی مردم، ایجاد سرگرمی، کمک به شادی مردم، کمک به لذت بردن از زندگی و بالا بردن سطح کیفی زندگی، ایجاد روابط اجتماعی سالم و صحیح بین مردم، ایجاد امکان برای انجام فعالیت‌های گروهی، همراهی‌های خانوادگی، پاسخگویی به نیاز روانی برای تغییر و ایجاد تنوع، جزء اهداف گفته و ناگفته‌ی این گونه اقدام‌های مدنی است.

هدف از برگزاری این همه جشن‌ها و گردهمایی‌ها، نزدیکی افراد یک جامعه و تفاهم آنان و تمرکز نیرو و اتحاد و اتفاق و رفع گرفتاری‌ها و کمک و یاری به هم است. گذشته از همه‌ی این مسائل، برپا کردن جشنواره، بستری است برای تعلیم و تربیت جامعه به منظور حرکت درجهت ارزش‌ها و ضوابطی که زندگی انسان را تعالی بخشیده و تلاش می‌کند تا انسان را به جایگاه انسان بودن هدایت کند.

هرجشنواره‌ای نیز، علاوه بر این اهداف عام، می‌تواند هدف‌های خاص‌تری رانیز دنبال کند و ضرورت‌های ویژه‌ی خود را داشته باشد و به جهت گستردگی، نیاز به افراد خبره و آگاه برای گاه ثیبزثبسازماندهی و اداره‌ی آن دارد. شاید یکی از تفاوت‌های اصلی جشن‌ها با جشنواره‌ها، ‌نحوه‌ی برگزاری آنها باشد. جشن‌ها لزوماً با گردهم‌آیی و تشکیل مجامع عمومی همراه نیستند و اغلب جشن‌های مذهبی و ملی نیز با تمام عمومیت داشتن آنها، به طور شخصی نیز، ‌در محدوده‌ی خانواده‌ها برگزار می‌شود (جشن‌های سال نو، اعیاد مذهبی و…). ولی جشنواره‌ها با تعیین روز یا دوره‌هایی معین از طرف سازمان‌ها یا نهادهای اغلب دولتی، برپا می‌شوند. لذا می‌توان اینطور نتیجه گرفت که جشنواره‌ها عمدتا وسعت بیشتری نسبت به جشن‌ها داشته و تعداد شرکت‌کنندگان در آن بسیار زیاد است.

اهداف برگزاری جشنواره

قبل از آنکه ثانیه‌ها و دقیقه‌های ساعت،‌ زمان را به تکه‌های کوچک تقسیم کند، و قبل از آنکه تقویم‌های شمسی و قمری، روزها و ماه‌ها و سال‌ها را در چرخه‌ی خود بچرخانند و سال‌ها را با تاریخ‌ها بسازند، انسان درابتدایی‌ترین حیات خود نیاز داشت برای رویدادهای طبیعی خود نشان بگذارد. چون بدون این نشانه‌ها، حافظه‌ای برای استفاده و یاد گرفتن از قوانین طبیعت به منظور ساختن زندگی خود نداشت.

رویدادهای مکرر، قوانین طبیعت و حوادث مهم زندگی تعیین‌کننده این زمان‌ها هستند. لازمه‌ی حفظ این چرخه، تکرار آن به طور دوره‌ای و مطابق با همان زمان رویداد اولیه است. در طول زمان، این قوانین ثابت حافظ و پشتیبان معتبری برای زندگی بشر محسوب می‌شوند. امروزه برای ثبت زمان‌های شاد و مفرح، نیاز به یک تیم با تمام تجهیزات کامل داریم تا در طول یک سال، برای یک بار افرادی از نقاط مختلف جامعه را دور هم جمع کند و با ارائه خدمات متنوعی، کامل و مجهز زمانی را برای افراد ایجاد کند تا در طول عمر زندگی‌شان خاطره‌ای به یاد ماندنی برایشان بماند.

هدف از برگزاری جشنواره‌ها صرفا فروش بیشتر و سود کردن نیست. در برخی موارد برگزاری جشنواره‌ها راهی است برای جلب اعتماد مشتریان و ترغیب آنان برای خرید‌های بعدی می‌باشد.

در این بخش ‌می‌خواهیم نقش اصلی مارکتینگ در برگزاری جشنواره‌ها را بیان کنیم:

ایجاد آگاهی از برند

آگاهی از برند یک گام بالاتر از شناخت برند قرار می‌گیرد و مشتری با شنیدن نام آن برند تمامی احساسات برند و حتی محصولات برند را به خاطر می‌آورد که این موضوع می‌تواند نمونه بارز اعتمادسازی بین مشتریان باشد. پس به این نتیجه میرسیم که هرچه شناخت برند بیشتر باشد رتبه و آمار فروش و محبوبیت آن نیز افزایش می‌یابد. بسیاری از برندها تحقیقات زیادی انجام می‌دهند تا متوجه شوند که چه تعدادی از مخاطبان و کاربران با برند آن‌ها آشنایی دارند. این کار کمک می‌کند تا متوجه شوید که چند درصد از بازارها، هدف برند شما را می‌شناسند. برگزاری جشنواره کمک بزرگی به افزایش آگاهی از یک برند در طول مدت برگزاری کمپین می‌نماید. بدین طریق که با قرارگیری نام، لوگو، تگ‌لاین، واسلوگان (شعار)، معرفی خدمات و محصولاتف مزایای رقابتی، ارزش پیشنهادی و… می‌توان میزان شناخت و آگاهی مخاطبان باالقوه را افزایش داد.

افزایش ترافیک وبسایت

ترافیک ورودی براساس تعداد بازدید اندازه‌گیری می‌شود که گاهی به هر بازدید جلسه (Session) هم گفته می‌شود. افزایش ترافیک سایت یکی از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) در دیجیتال مارکتینگ است و میزان اثربخشی برنامه‌ها و استراتژی‌های یک کسب و کار در جذب مخاطبان را نشان می‌دهد و باعث رونق در هر کسب و کاری خواهد شد. این هدف یکی از پایه‌های اساسی در نتایج جشنواره‌ها است. در طول برگزاری یک جشنواره از طریق درج کیوآرکد، در محتوای تبلیغاتی و یا ارسال پیامک، ایمیل و پوش‌نوتیفیکیشن می‌توان ترافیک وبسایت را به طرز چشم‌گیری افزایش داد.

ایجاد اقتدار در صنعت شما

اگر هدف شما ایجاد اقتدار در صنعت خود است، بهترین کار این است که بیشتر بر تولید محتوای ارزشمند تمرکز کنید تا مثلاً بر روی سازماندهی هدایای ارسالی به مخاطبین و یا اینفلوئنسرها. این به شما کمک می‌کند منابع زیادی را که صرف فعالیت‌های بی ربط می‌کنید صرفه جویی کرده و در عوض، آن‌ها را به آنچه مهم است اختصاص دهید. تولید محتوای متنی یکی از مهم‌ترین بخش‌های مارکتینگ و سئو برای صنعت شما به حساب می‌آید، پس در تقویت آن فعالیت زیادی داشته باشید. لذا در طول برگزاری جشنواره، امکان تولید محتوای خبری و انتشار آن به صورت رپورتاژ در سایت‌های خبرگزاری کمک شایانی به ایجاد اقتدار برندتان خواهد کرد.

تقویت تعامل برند

تعامل با برند به ایجاد دلبستگی بین مصرف کنندگان و برندها اشاره دارد. این وابستگی‌ها ممکن است احساسی یا منطقی باشند و در طول زمان، وفاداری به برند را ایجاد می‌کنند. این امر برند را مستحکم می‌کند و به بهبود تجربه مشتری کمک می‌کند. سطح تعامل، مستقیماً بر تعداد فروش تأثیر می‌گذارد. کاربران محصولات برندها را نمی‌خرند، بلکه راه‌حل‌هایی برای مشکلات خود می‌خرند، بنابراین هدف این است که مشتری را متقاعد کنیم که همکاری با این برند خاص، مزایای مورد نظر را برای آنها به همراه خواهد داشت. به همین دلیل در مدت زمان برگزاری یک جشنواره، فرصت‌های بیشماری جهت راه‌اندازی و تشویق مخاطبان به تکمیل فرم‌های متنوع و در نتیجه تقویت تاملبرند وجود دارد.

 

سرنخ‌های واجد شرایط

سرنخ‌های واجد شرایط بازاریابی (Marketing qualified leads) مخاطبانی هستند که با تلاش‌های تیم بازاریابی شما ارتباط برقرار کرده‌اند اما برای تماس فروش، آماده نیستند.

سرنخ‌های واجد شرایط فروش (Sales qualified leads) مخاطبانی هستند که با اقداماتی که انجام داده‌اند، صراحتا علاقه خود را به تبدیل شدن به مشتری (پرداخت کننده) نشان داده‌اند. مثال SQL مخاطبی است که فرمی را برای کسب اطلاعات درباره محصول یا خدمات شما پر کرده است.

سرنخ واجد شرایط برای محصول مخاطبانی هستند که از محصول شما استفاده کرده‌اند و با اقداماتی که انجام داده‌اند، علاقه خود را برای تبدیل شدن به مشتری (پرداخت کننده) نشان داده‌اند. PQL معمولا برای شرکت‌هایی وجود دارد که نسخه آزمایشی از محصول را پیشنهاد می‌دهند یا یک نسخه رایگان یا محدودشده از محصول را ارائه می‌دهند که امکان به‌روزرسانی داشته باشد، یعنی مرحله‌ای که تیم فروش در آن فعالیت دارند. مثال PQL آن مشتری است که نسخه رایگان محصول شما را استفاده و با آن تعامل برقرار کرده و درباره ویژگی‌هایی پرسیده که تنها در صورت پرداخت، قابل دسترسی هستند.

سرنخ‌های واجد شرایط خدمات مخاطبان یا مشتریانی هستند که به تیم خدمات شما نشان می‌دهند که به مشتری (پرداخت‌کننده) شدن علاقه دارند. مثالی برای سرنخ واجد شرایط خدمات آن مشتری است که تمایل خود را برای ارتقای محصولی که از آن استفاده کرده (نسخه به‌روزرسانی شده) به نماینده خدمات مشتری شما ابراز می‌کند. در این زمان، نماینده خدمات مشتری این فرد را به سوی تیم فروش یا نماینده‌ی انجام این خدمات، هدایت می‌کند.

تولید سرنخ باعث برقراری ارتباط ارگانیک بین مخاطبان و کسب‌وکار می‌شود و فرآیند تبدیل شدن به مشتری به‌طور طبیعی صورت می‌گیرد. تولید سرنخ در مرحله دوم متدولوژی بازاریابی درون‌گرا قرار می‌گیرد. این اتفاق پس از جذب مخاطبان و هنگام آمادگی بازدیدکنندگان به تبدیل شدن به سرنخ‌هایی برای تیم فروش شما می‌افتد. (یعنی همان سرنخ‌های واجد شرایط فروش). یکی دیگر از کاربردهای جشنواره، امکان جمع‌آوری انواع سرنخ‌های بازاریابی و فروش می‌باشد. بدین صورت که با استفاده از بازاریابی ایمیلی، بازاریابی پیامکی، کیوآرکدو… می‌توان اطلاعات ارزشمندی همچون: شماره موبایل، ایمیل، مشخصات فردی و…را از مخاطبان باالقوه دریافت کرد.

جشنواره چیست در کیش

تبدیل کاربران

به فرایند تبدیل بازدیدکننده‌های سایت به مشتری، تبدیل گفته می‌شود. حال برای توضیح اینکه نرخ تبدیل چیست، از یک مثال ساده استفاده می‎کنیم. وب‌سایت فروش کتاب را در نظر بگیرید که روزانه هزار نفر بازدید کننده دارد و از این میان ۱۰ نفر اقدام به خرید کتاب می‎کنند. نسبت خریداران به بازدیدکنندگان، همان نرخ تبدیل می‎باشد. گوگل آنالیتیکس یک ابزار بسیار مفید برای بررسی نرخ تبدیل یک سایت می‌باشد. حال تصور کنید که نرخ تبدیل کسب‌وکار شما پایین بوده و قصد افزایش آن را دارید؛ برگزاری جشنواره به صورت انفرادی و یا با همکاری چند برند دیگر این امکان را فراهم می‌آورد تا با بهبود میزان آگاهی از برند و سهم ذهنی برند، نرخ تبدیل را افزایش دهید.

افزایش درآمد

با استفاده از روش‌هایی مانند تخفیف‌ها و کارت مزایای وفاداری، این امکان وجود دارد که بازدیدکنندگان را به مشتریان تکراری تبدیل کنید، که به افزایش فروش و درآمد شما کمک می‌کند. اجازه دادن به مشتریان برای ارسال بازخوردها، نظرات و نقد‌های خود در مورد محصولات و سرویس‌ها می‌تواند بهترین راه برای اطمینان از کیفیت محصولات شما و افزایش اعتماد مشتریان باشد، که درنهایت به افزایش فروش منجر خواهد شد. استفاده از تبلیغات پرداخت درازای کلیک در پلتفرم‌های تبلیغاتی مانند گوگل ادز، فیسبوک و… می‌تواند ترافیک و بازدیدهای بیشتری را به سایت شما جلب کند و درنهایت فروش را افزایش دهد.

طرح مرجان در جزیره زیبای کیش، در نظر دارد شرایطی را فراهم نماید تا برندهای فعال در این جزیره بتوانند با همکاری در جشنواره های بزرگ ملی و بین‌المللی درآمد خود را به طرز چشمگیری افزایش دهند.

ارزش طول عمر مشتری

این‌ که یک مشتری در طول حضور خود در تجارت شما، چه میزان سود برای شما ایجاد می‌کند را ارزش طول عمر مشتری می‌گویند.

 ارزش طول عمر مشتری یا همان CLV یکی از مجموعه شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد در حوزه ارتباط با مشتری است. CLV سنجش میزان ارزش یک مشتری برای شرکت شماست که نه فقط براساس خریدها بلکه کل گستره روابط شما و مشتری را می‌سنجد. لازم نیست درگیر محاسبات پیچیده شوید، فقط باید توجهتان به ارزشی باشد که مشتری طی دوره ارتباط با شما ایجاد می‌کند. با دانستن وضعیت تجربه مشتری و ارزیابی بازخوردهایی که تماس‌های کلیدی دارند می‌توانید به اهمیت زیاد ارزش طول عمر مشتری CLV پی ببرید.

با بیان این صحبت نتیجه می‌گیریم برگزاری جشنواره نقش بسزایی در سودآوری و توسعه تجارت شما ایفا می‌نماید.

فستیوال‌های معروف جهان

مهم نیست به کجا می‌روید، در جشنواره‌ها شرکت کنید و جشن بگیرید. فرقی نمی‌کند دارای چه مذهبی هستید یا چه غذایی دوست دارید، در جشنواره‌ها شرکت کنید و با آداب و رسوم دیگران هم آشنا شوید و از آن‌ها تجربه کسب کنید. در جهان 20 جشنواره معروف، هرساله برپا میشود که عبارت‌اند از:

  • صخره صحرای سیاه، نوادا
  • کارناوال (ریودژانیرو، برزیل)
  • جشنواره بین‌المللی مجسمه‌های یخی و برفی هاربین (چین)
  • LA TOMATINA (والنسیا، اسپانیا)
  • مردی گراس (نیواورلئانز، لوئیزیانا)
  • DIA DE LOS MUERTOS (مکزیک)
  • روز پادشاه (هلند)
  • KRAMPUSNACHT (اروپا مرکزی)
  • سونگ کران (تایلند)
  • فستیوال پاتریک (دوبلین، ایرلند)
  • جشنواره موسیقی و هنر بونارو (منچستر، تنسی)
  • FES FESTIVAL OF WORLD SCRED MUSIC (FES، مراکش)
  • جشنواره جاز مونتروکس (مونتروکس، سوئیس)
  • WOMAD (WILTSHIRE، انگلستان)
  • جشنواره جهانی روح مقدس (جدپور، هند)
  • جشنواره بین المللی وودو OUIDAH (بنین)
  • فستیوال هولی (هند، نپال، و پاکستان)
  • فستیوال MEVLANA (کنیا، ترکیه)
  • سمنا سانتا (اسپانیا)
  • VESAK (کلمبو، سریلانکا)

 

در مجموع می‌توان گفت که جشنواره‌ها جوانب مختلفی از یک جامعه را پررنگ می‌کنند تا امکانی برای نمایش احساس‌ها و شادمانی مردم باشند. از آن‌جایی که در تمامی جشنواره‌ها عده‌ای دورهم جمع می‌شوند و با برگزاری بازی‌های محلی و یا نواختن موسیقی و رقص‌های محلی اوقات شاد و مفرحی در کنار یکدیگر ایجاد می‌کنند، این شادی و نشاط در روحیه تمامی مردم منطقه موثر بوده و حس همدلی و وحدت را بین مردم رواج می‌دهد.

حرف آخر

برگزاری جشنواره ها نشانگر علاقه‌مندی به گذشته‌ی خود و ایجاد حس شادمانی و یکپارچگی بین افراد یک جامعه با سنت‌های مختلف است. جزیره زیبای کیش به عنوان مرکز گردشگری در ایران شناخته شده است، به همین دلیل جشنواره های فصلی در این جزیره همیشه مورد اهمیت قرار می‌گیرد. طرح مرجان کیش با حمایت سازمان منطقه آزاد جزیره کیش، فعالان بخش خصوصی و بومیان این جزیره تصمیم به برگزاری جشنواره پاییزی کیش گرفته‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *