برگزاری رویدادها یکی از فعالیتهای اصلی در توسعه مقاصد گردشگری است. جزیره زیبای کیش، مقصد پیشرو کشور در این زمینه است. سالهاست جشنواره تابستانی کیش با فراز و نشیبهایش برگزار شده و هزاران گردشگر را برای سفر به کیش در فصل گرم تابستان جذب کرده، حالا اما داستان فرق میکند! رقابت در صنعت گردشگری و مقاصد جدید و جذاب اوج گرفته، دیگر مزیت منحصر به فردی وجود ندارد و مزیتها نسبی و رقابتی شده.
ما باید برای زنده نگاه داشتن اقتصاد کیش، بیش از پیش تلاش کنیم. باید برای همه روزهای سال برنامه جذب گردشگر داشته باشیم، باید رویدادهایی جذاب و متناسب با ذائقه گردشگران طراحی و اجرا کنیم، باید محصولات و خدمات جزیره را بازنگری کنیم، باید کم و کاستیهایمان را بشناسیم و با برنامهریزی صحیح و علمی که قابلیت اجرا نیز داشته باشند، جزیره زیبایمان را رونق دهیم.
بر کسی پوشیده نیست که جزیره زیبای کیش امروز مشکلات فراوانی دارد، اما قطعا نشستن و دست روی دست گذاشتن چاره نیست! خوشحالیم اعلام کنیم جشنواره پاییزی کیش به عنوان رویدادی جذاب برای گردشگران در فصل پاییز اجرا میگردد. در طراحی این رویداد دهها نفر از ذینفعان و کارشناسان جزیره مشارکت کردهاند و حالا سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی در حال ایجاد مقدمات برگزاری این رویداد هستند.
حتما پاییز امسال با جشنواره پاییزی کیش، رنگ و بوی بهتری دارد. طرح مرجان کیش هم در این رویداد همکاری داشته و خواهد داشت. اقدامات طرح مرجان در راستای اجرای جشنواره پاییزی، مداخله در طراحی کانسپت، برگزاری اتاق فکرها و ارائه پیشنهادات علمی و اجرایی میباشد. امیدواریم بتوانیم در کنار همه ذینفعان، گامی موثر در رونق پایدار جزیره زیبای کیش برداریم.
یکی از اقدامات همیشگی مقاصد گردشگری برای ایجاد جذابیت و رونق مقصد، برگزاری رویدادهای جذاب برای گردشگران بوده و هست، از همین روی جشنواره تابستانی کیش به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای گردشگری ایران در ۳ دهه گذشته مطرح بوده و در فصل غیر پیک جزیره برگزار میشده تا گردشگران را به این جزیره زیبا جذب کند. با توسعه و ایجاد مقاصد جدید و متنوع گردشگری در ایران و کشورهای اطراف و تنوع خدمات و محصولات در شهرها و مقاصد گردشگری، رقابت در حوزه مقاصد گردشگری داخلی و خارجی بالا گرفته و حالا این نیاز بیش از همیشه در کیش احساس می شود تا با برنامهها و رویدادهای متنوع، رونق را به جزیره برگرداند و اقتصاد گردشگری را توسعه دهد.
با مطالعه ظرفیتها و بررسی مزیتهای جزیره زیبای کیش، با مشورت کارشناسان تبلیغات، بازاریابی و گردشگری و ذینفعان جزیره از جمله جوامع، در حال تدوین طرحی جامع و فراگیر برای این مهم در جزیره هستیم تا بتوانیم با الگویی جدید و نوآورانه رویدادهایی را اجرا کنیم که همه از آن منتفع گردند. اینفوگرافی که ملاحظه میفرمایید، بر اساس ظرفیتهای جزیره تالیف شده، در این اینفوگرافی در ۴ گروه اصلی، ایده هایی برای برگزاری رویدادها شناسایی کردهایم.
راهبرد طرح مرجان، اجرای رویدادها با مشارکت همه ذینفعان است، رویدادهایی که علاوه بر جذابیت، برند جزیره کیش را در جامعه هدف بازتعریف کند و عاملی باشد برای جذب گروههای مختلف گردشگران. اگر شما هم ایدهای دارید، میتوانید با دبیرخانه طرح مرجان در میان بگذارید تا مجموعه رویدادها را تکمیل کنند.
در نخستین گام، طرح مرجان، جشنواره پاییزه کیش را برای ۳ ماهه پاییز برنامهریزی کرده است. فصلی که کیش در میدسیزن است و با این اقدام انتظار رشد تعداد گردشگران را دارد.